不需要繁瑣的言語
甚至可以一語不發

我僅僅需要
一個能讓我歡樂而歌的人

Take Me To Your Heart  / MTLR  2005
Music:Jacky Zhang / Words: Jascha Richter

hiding from the rain and snow
trying to forget but i won't let go
looking at a crowded street
listening to my own heart beat
so many people
all around the world
tell me where do i find
someone like you girl

take me to your heart
take me to your soul
give me your hand before i'm old
show me what love is
haven't got a clue
show me that wonders can be true
they say nothing lasts forever
we're only here today
love is now or never
bring me far away

take me to your heart
take me to your soul
give me your hand and hold me
show me what love is
be my guiding star
it's easy take me to your heart

standing on a mountain high
looking at the moon through a clear blue sky
i should go and see some friends
but they don't really comprehend

don't need too much talking
without saying anything
all i need is someone
who makes me wanna sing

草莓 

草莓:
把我帶入你心裡
與你的靈魂相伴
给我 你的手  抓住我......讓我   吃掉你






藏身於雨雪之中
努力忘记,但我無法放手
看著熙熙攘攘的街道
卻只能聽見自己的心跳
這麼多的人
在世界上
請告訴我在哪裡可以找到
像你一樣的女孩


把我帶入你心裡
與你的靈魂相伴
給我你的手在我老去之前
問情為何物
還沒有任何線索
問奇跡上演
他們說没有什麼可以天長地久
我們也能此時相守
現在或者永不回頭
請帶我一起遠走


把我帶入你心裡
與你的靈魂相伴
给我你的手抓住我
問情為何物
讓星辰照亮我路
其實把我帶入你心裡真的很簡單


站在高山之巔
看著月亮高掛於清澈的藍天
也許我應該去和朋友們在一起
但他們真的不明白我此時的心情


不需要繁瑣的言語
甚至可以一語不發
我僅僅需要
一個能讓我歡樂而歌的人

 

PS...
MTLR出這首歌時有寫到..
...This song is familiar to nearly the whole population of China.
It was written by Jacky Zheng (an icon of Chinese music) with English lyrics written by Richter.

但是經無聊的小酒鬼我查了一下..
張學友僅是中文原曲演唱者,原曲應是由殷文琦所作
MTLR翻唱這首張學友的吻別,曲有再編過,歌詞也有重填過,還滿美的..

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    酒鬼伯伯 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()